tisdag 26 oktober 2010

Ironic

Ibland måste man försöka tänka sig in i andras situationer,
Ibland måste man göra något som kan hjälpa en annan människa,
Ibland måste man sluta tänka "gynnar det här mig?",
Ibland måste man förstå att valen man gör påverkar andra,
Ibland, ibland, ibland...


Jag vill inte vara som en sådan där Green Peace människa som jagar efter en på stan. Jag vill inte bete mig som en person som försöker dra in dig i någon konstig sekt. Jag försöker få fram ett budskap även fast att det inte alltid är så lätt att göra det på ett bra sätt.

I fredags kampanjade Amnesty på skolan, vi samlade in underskrifter som kommer att skicka till Kenyas regering. Det Amnesty vill uppmärksamma är de stora slumområden som finns i bland annat Nairobi. Just nu existerar inte ens dessa människor.

Jag skulle kunna skriva ner massa hemsk fakta om vad som händer där och hur folks levnadssituation ser ut just nu.

Jag förstår om man inte vill skriva under sitt namn eller inte orkar bryr sig - jag respekterar detta, jag känner ibland likadant själv.

Vet inte längre varför jag började skriva detta inlägg men det är jobbigt när folk inte ser vad de kan göra för att hjälpa andra. Det är jobbigt när de istället klankar ner på en och säger "det är inte mitt problem" eller "jag tror inte det gör någon skillnad om jag skriver under". Nej du behöver absolut inte skriva under, men det gör skillnad!

En regering kan blunda om det kommer in 100 underskrifter men om 100 000 vill uppmärksamma på ett problem är det dags att ta tag i det.

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar