lördag 12 mars 2011

Dancing on my own

Var redo att läsa något klyschigt och cheesigt ;)

Dans.
Dans är inte bara några rörelser efter varandra. Dans är att träffa sina kompisar, att glömma bort alla problem och krav att för en gångs skull känna att här här hör jag hemma.
Dans är att få veta att man finns. Dans är känslor, ren glädje men också att bara följa med musiken.
Dans är underbart och obeskrivligt och det finns hur många olika stilar och sätt som helst.


Jag började på dans för att det skulle hjälpa mig i gymnastiken och för att det var roligt. Ett tag dansade jag för uppvisningarna, för att få visa eller bevisa att jag kunde. Nu dansar jag för att jag vill dansa, skit sammma om någon ser mig. Nu dansar jag för glädjen, kraften och för att få träffa kompisar. Att varje vecka göra någonting som jag mår bra av både psykist och fysiskt. Jag dansar för att det gör mig lycklig och den känslan kan ingen ta ifrån mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar