onsdag 11 januari 2012

Rue´s lullaby

Kära dagbok,

idag har jag gjort bort mig, tappat hoppet, skrattat så jag gråtit och insett att matte kan vara kul.

Dagen började med sovmorgon som jag hade tänkt plugga på, blev det så? Självfallet inte, däremot lite intervall-träning till bussen. Sen visade det sig att min historielärare var sjuk och att lektionen var inställd. Min kära underbara ibland skitjobbiga klass bestämde sig då för att boka flak och musik till studenten.

Efter mycket diskuterande och samtal med klassrummets högtalarfunktion inställd fixade de sig till ett helt ok pris. Vi bestämde oss också för att inte hyra basshunters även om många var villiga att lägga 3000 kr på att hyra in honom :P

Sedan hade några matteredovisningar och det enda intressanta var att Elin svimmade. Det gick bra och det var kul att se hur hela klassen började springa runt för att hjälpa till och hämta vatten.

Sist hade vi engelska då vi började se filmen "Oranges are not the only fruit" vilken var skitrolig, jag skratta och grät. Bibelbuss, "we gave them carrots because mum says they are like rabbits" och "someone touched me when I was sleeping".
Sedan skulle jag ha individuel talk och efter tre år på skolan var jag ändå tvungen att fråga tre främlingar om vägen till "rätt" klassrum vilket var fel. Jag gick alltså från ena sidan av korridoren till den andra och tillbaka förbi de jag frågat om vägen. Lyckligtvis träffa jag på min lärare som undrade var jag försvunnit. Jag kan ju också nämna lite snabbt att spanksa steg 5 och engelska c inte är min starka sida.

Sedan Amnesty-möte med cupcakes med delfiner på som jag bakade igår (istället för att plugga). Riktigt mysigt med mycket allmänt snack. Sedan ringde min kära syster Johanna (som var på mötet) så det slutade med att vi tog bussen tillsammans hem.

Hemma har jag kollat på TV, lyssnat på The Hunger Games soundtrack och nu jobbar jag med matte-uppgiften. Jag har nu förstått a) vilket gör mig väldigt glad och det är faktiskt kul! :D

Jag tyckte om Matte c men den här uppgiften är rätt cool ändå.

Imorgon ska jag redovisa den för klassen.

Ha det bra och det blev ett långt, utförligt inlägg idag.

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar