torsdag 17 januari 2013

It´s time - Imagine Dragons

Känns som om känslor och panik har tagit över i mitt liv

I know you're scared it's wrong
Like you might make a mistake
There's just one life to live
And there's no time to wait, to waste


It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
That I'm never changing who I am





Säfsen

Lite drama, lite kallt men väldigt mysigt.

Fikade otroligt mycket, åkte lite i backarna, lekte charader, bastade med "egen SPA" typ en halv ansiktsmask från HM och lite drama.


Min mest dramatiska händelse:
Tänk dig att det är kallt, dimmigt, pjäxorna känns som om någon bankar på benen med en hammare och du har precis kommit upp till den blåsiga toppen.

Du ska åka ned för en brant backe med din kära syster. Så mitt i branten går skidan sönder och du gör en skitsnygg vurpa. Sedan ropar du lite halvhjärtat åt din syster som inte hör utan åker som ett proffs ned för backen. Du ligger kvar i backen med en skida på och tycker synd om dig själv.

När tre personer frågade om jag var ok fick jag allt resa på mig. Lyckades få en liten tjej att ta av sig sina skidor och gå upp för backen och en man att gå ned från backen. Enligt dem "såg det väldigt brant ut". Jag försökte förgäves förklara eh jo allstå jag KAN åka skidor men de gick sönder, vips så där.

I alla fall efter lite back-klättring och pappa fixat båda mina skidor (ja den andra gick sönder sedan också) så tänkte jag fuck this shit och åkte och fikade all by myself istället.


Min mest traumatiska händelse:

Satt i förarsätet på bilen och väntade på min moster och kusin. Såg att de kom och tänkte hjälpa dem med skidor, hjälm, stavar och pjäxor. Men nej jag kommer inte ut för dansken i bilen bredvid hänger på MIN BILDÖRR för att ta av sina pjäxor. Plötsligt ser jag bara en rumpa tryckt mot fönstret då han lutar sig framåt. Jag sitter alltså trapped, instängd och kommer inte ut. Halvt panik men tänkte lek med mobilen, lek med mobilen. Efter sju år var han klar och jag kunde gå ut.

Hobby

Min hobby är att göra smycken och då främst armband. Men eftersom denna hobby inte är gratis så har jag tänkt börja sälja smycken som en hobbyverksamhet läs inte tjäna mycket och inte betala skatt. Bilder kommer när jag lärt mig kameran, föra över bilder till datorn och lägga upp dessa på bloggen. Så don't get your hopes up.

Har inte bestämt pris än men ca 49:- / armband och 149:- /halsband, lite beroende på pärlor och material.






Denna vecka har gått lite i studenttecken och ikväll är det kravall som gäller. Jag ska ha min kära mors overall från 86-89 och är superpepp.


Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar