söndag 6 januari 2013

Nyårslöften

Från början hade jag tre nyårslöften men om jag ändå ska köra på det kan jag lika gärna go all in.

1.

Dra ned på mitt chokladintag.

2.

Inte ge upp så lätt om något är svårt eller jobbigt utan försöka lite extra. Puscha mig själv.

3. hör lite ihop med 1. och 2.

Sluta försöka när det inte är värt det längre. Sluta lägga ned tid på saker som faktiskt inte går att lösa eller fixa just då.

4.

Hålla kontakten bättre med mina vänner genom att träffas, smsa, skypea, chatt och meddelande på facebook, maila och ringa oftare. "Life is nothing without friendship" Cicero. Jag ska därför bli bättre att bry mig om dem jag har

5.

Ta hand om mig själv. Göra något för mig själv varje dag. Det behöver inte vara något stort men till exempel måla naglarna, ta en härlig promenad eller se ett avsnitt av mina favorit TV-serier.

6.

Ta upp pianospelandet igen. Lite i alla fall.

7.

Förbättra min hållning så att jag sparar min rygg några år till.

8.

Hålla mitt hem rent, snyggt och prydligt. Åtminstonde en gång i veckan.

9.

Börja ta bilder. Har alltid varit dålig på att ta bilder men ska bli bättre! spelar ingen roll med vad, kamera eller mobil

10.

Lära mig all världens flaggor. Just because I can


Puss hej

2 kommentarer:

  1. Det låter som bra löften tycker jag :). Prova quizen på sporcle.com för att förbättra geografikunskaperna.

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra löften! Om du lyckas med flagorna kommer jag vara oerhört imponerad, mitt mål är att lära mig Europas...Det går inte så bra! Vi finns alltid här för dig!

    SvaraRadera