fredag 23 april 2010

Inte bra att blanda koffein och socker

Ibland är det bara så, man tänker för mycket och på för många saker samtidigt. Då är det viktigt att skriva ner det man tänker på så att hjärnan inte är så full att det känns som om den kommer att explodera vilken sekund som helst.

Det är precis som när man skriver prov. Precis innan provet är hjärnan fullproppad med information och fakta. När man sedan får ner det på papper med hjälp av en penna är det liksom ute ur systemet och man har glömt allting. Detta är en befrielse, det känns klart i huvudet och man är redo att ta in ny information. Ut med det gamla och in med det nya.

Så nu i framtiden kommer jag aldrig att gå utan block och penna så att om jag behöver så kan jag skriva av mig lite. För visst är det härligt att bara vara.

Puss hej (fjortishjärta)

1 kommentar:

  1. så sant så sant min käre vän.
    Tack för en väldigt fin eftermiddag!
    puss på dig<3

    SvaraRadera