söndag 2 september 2012

For the first time

Tänkte uppdatera lite om mitt liv.

I somras var jag på Eastwood Girls filmläger. Var bland det roligaste och intensivaste jag någonsin gjort. Jag lärde mig otroligt mycket om film och jag vill så gärna börja filma själv. Helt underbart och otroligt att få träffa så många olika typer av människor som var superduktiga. Vi spelade in tre kortfilmer som kommer att visas i höst på Cnema i Norrköping.

Var också med och dansade med GetInvolved på Keep It Loud. Vi var backstage där vi såg Norlie och KKV. Det var nervöst men roligt och oväntat.

I torsdags var jag på Coldplay i Stockholm. Obeskrivligt. Jag kan inte påstå att jag är ett stort fan av Coldplay men jag kunde inte sluta le. Alla i publiken fick armband som mitt under konserten började blinka i olika färger. Under konserten regnade det också ned konfetti och badbollar i olika färger (och lite regn). Paradise spelades två gånger. Sista gången för att vara med i amerikansk TV "Stand up for cancer". När bandet lämnade scenen sjöng började hela publiken sjunga åohohåho från Viva la vida. Det var mäktigt. Sa jag också att Marina and the Diamonds var förband?

Men nu till idag. Idag bor jag i Oxelösund och ska jobba på SSAB i fyra månader (har varit här i två veckor). Jag bor i en ganska så stor etta nära jobbet. Under denna period ska jag påbörja en digital mikrostrukturatlas. Vad detta innebär vet jag knappt själv. Det är oerhört mycket nytt men en del intressanta saker också. Jag har fått en personlig ID-kortbricka/passerkort som jag stämplar in och ut med varje dag. Den tar mig också in genom låsta dörrar och inhägnader.

För ungefär en vecka sedan var jag i Stockholm med de andra Junior Trainees som också ska jobba på SSAB. Vi fick träffa några från ledningen och lära oss mer om företaget.

På helgerna sover jag inget utan träffar kompisar, lär mig att jobba på PIA inspiration och hänger med min familj.

Tyvärr har jag inte tränat på länge men ska försöka börja promenera igen. Längst jag ha gått är till ICA för att handla.

Jag trivs helt ok och mår bättre än jag gjort på länge. Har haft en rejäl dipp på ca två månader som var riktigt hemsk. Men min ångest och panik över framtiden har börjat lägga sig och jag har kunnat slappna av mer (även om jag stressar runt som en förvirrad höna ibland).

Att inte börja plugga direkt känns absolut som rätt beslut. För en gång skull går jag och lägger mig innan halv ett, har inte konstant ångest över mina betyg och inte heller dålig självkänsla över att jag fullkomligt suger på fysik.

Så nu har du fått veta lite mer om mig just nu. Mitt liv kanske låter tråkigt men jag har faktiskt riktigt roligt :D

Ha det awesome!

Puss hej

Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar