söndag 30 september 2012

Lyckligare nu damdamdam

Nu ska jag beskriva min helg i detalj så kan ni föreställa er hur de flesta av mina helger ser ut.

Började komma till stationen fredag kväll, åka hem dumpa mina saker hänga lite med familjen (alltså kolla på doobidoo) sedan in till stora staden. Träffa fina J, fika, prata, mys, bibelbussen, Jesus-godis, tröja som gissla.

Upp tidigt lördag morgon åka till Hemköp Ryd klockan 9 (kan inte beskriva vad jag känner för den underbara, konstiga och udda affär). Laga scones, muffins, fin brunch med finfin dukning till S och R klockan 11. Prat, mycket mat och mys.

Buss in till stan träffa H och K klockan 15 (som jag inte träffat på typ 7 år!!). Trodde det skulle bli awkward men sjukt trevligt, roligt och mysigt. Har inte skrattat så mycket på länge Babettes café kl 17 - "Eh vi stängde egentligen för en timme sedan och vi måste städa nu...".
Baka pizza hemma hos K, ta foton, skratta, skvaller, framtid, skratta, ont i kinderna. Som H sade "Nu måste vi prata om någonting allvarligt eller sorgligt jag har så ont i kinderna och gråter". Det är synd bara att en ska till Norge, en bor redan i Danmark och jag bor kvar i Sverige. Ska försöka skypea och kanske träffas vid jul. Kom hem cirka klockan 23.

Söndag morgon upp tidigt runt 8, skjuts till stationen. Tåg till Norrköping, redigera/klippa film i cirka 8 timmar. Var superkul och jag är så stolt över oss och filmen. Vi behöver fixa de sista detaljerna men den är snart klar. Den 30:e November ska vi klä upp oss a la Hollywood och då måste ni komma och se vår film (och många andra bra) på Cnema Visualiseringscenter i Norrköping.

Sedan tåg 19.35 till Nyköping, hemma i lägenheten Oxelösund 21.30.

Imorgon halvt död men lycklig

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar