tisdag 25 september 2012

Take me out

Jag måste bara berätta hur bra jag trivs på mitt jobb. Visst allt är inte superkul och intressant hela tiden. Men alla jag träffat har varit oerhört trevliga, förstående och stolta över "vårt stål". Det finns en härlig gemenskap och även om jag inte känner av den helt får jag vissa stunder av den.

Egentligen kan jag inte fatta att jag är där jag är och gör det jag gör men det känns ändå bra. För ett år sedan, halvår sedan, två månader sedan skulle jag aldrig trott tanken att jag skulle jobba med det här. Men så kan det gå. Jag tror på slumpen och ödet.


Några andra saker jag inte berättat är att jag ska börja träna innebandy med ett damlag i Korpen (jag ska dock inte vara med på match). Hittills har jag bara varit på en träning och klubban och jag är inte riktigt överens ännu. Men det var kul och det var ett härligt gäng. Jag har verkligen saknat att springa, bli röd och svettig och känna den där lag-gemenskapen när ett samarbete fungerar.

Jag har även skaffat lånekort på biblioteket (som har ett mysigt fik!) och lånat fyra böcker.

Nu ska jag försöka se 2 Broke Girls med världens segaste internetuppkoppling.

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar