söndag 2 december 2012

Mot en himmel som har nummer sju - inget stoppar oss nu

Hallo!


Imorgon

Imorgon ska jag på seminarium i Stockholm som börjar oerört tidigt. Därför ska jag strax sätta mig på ett tåg och åka dit. Jag känner ingen annan som ska dit men är sjukt pepp ändå.


Hela veckan

Hela den här veckan har jag befunnit mig i Linköping eftersom jag varit sjuk. Det var skönt att vara hemma då och ha tillgång till ett fungerande kök och fungerande lampor. Men jag är ändå lite stressad över jobbet. Det är bara tre veckor kvar!! Jag är både glad och ledsen för det. Det ska bli skönt att komma hem där jag vet hur allt fungerar men jag kommer ändå sakna folket på jobbet och min lägenhet. Även om den är i dåligt skick så är det skönt att ha ett ställe där jag bara kan vara själv.

Skolan

Har i veckan också fått flashbacks från olika perioder i mitt skolliv.
Häromdagen såg jag Påven Johanna (åh ni måste se den!)och kom att börja diskutera pesten med min kära syster. Vi kom båda fram till att det var skönt att inte behöva vara med om det. Kom också då att tänka på en film jag fick se i fyran (?) om just pesten. Hela byar ödelades och familjer utplånades. Men i filmen fanns det två överlevare från två olika byar. Flickan spelade på en flöjt och pojken på en lerduva som jag kommer ihåg det, duh var ju några år sedan jag såg denna film. Anyway det följde varandras instrument och hittade varamdra och kunde börja "ett nytt liv". Jo för om hela min familj och by har dött i pesten tänker jag att min flöjt är nog bara att ha med sig man vet ju aldrig



Gympalektionerna var aldrig mina favoritlektioner särskilt inte elevlektionerna... Kom ihåg när min grupp kom på den genialiska idéen att leka Kineser vs. Japaner. Har säkert berättat om detta innan Det är samma som Kinesiska muren men de sneaky japanerna (som måste krypa) ska försöka ta ärtpåsar (skatter) från kineserna (som måste åla). Efter fem minuter fick vi avbryta på grund av uppsrapade knän och en inte alltför glad klass.


Eastwood

I fredags var det premiär av alla Eastwood filmer. Alla filmerna var faktiskt riktigt riktigt bra! Det var också superkul att min familj och J+D kunde komma. Betydde mycket.
Många var uppklädda, vi fick te istället för blomma och jag delade ut armband som jag själv gjort. Mycket trevligt!


Nu

Nu måste jag göra något jag är absolut sämst på, packa. Idag/imorgon Stockholm, i veckan Oxelösund och i helgen Köpenhamn.

Ha det nice!

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar