måndag 26 november 2012

Rock me

Hejsan!

Spännande helg

Mycket rolig, mysig och spännande helg i Uppsala.

Började med att (suprise?) bussen var försenad sorry ni som fick stå ut med mig då . Tåg till Stockholm där jag passade på att gå på toa (10 kr cash), köpa kaffe och en bok. Blev sedan upphämtad av Maria och Elin på stationen i Uppsala.

Josefin hittades också. Sedan blev det buss sightseeing här brukar jag cykla. Middag, mys, snack, One Direction och utgång på BJ weird förkortning men bra ställe Fel buss hem, lera och omväg men ändå en upplevelse.

Lördag mer sightseeing Nationer med billig fika, Bibiloteket, Domkyrkan, Pelle Svanslös gatan om det var där vi var? och slottet. Ännu mer mys, Boom Boom,jag hittade min hund, snack, mat etc.

Kort sagt en mysig och oerhört trevlig helg.


Helg drama

Min förkylning som fått mig att stanna hem idag och imorgon också

Hemresan var lite problematiskt.

Ungefär tio minuter innan vi anländer till stationen skedde en olycka vi såg polis och ambulans. Detta medförde tågförseningar och att mitt tåg blev helt inställt. Efter 35 minuter i SJ- kundtjänst kö fick jag reda på att det bara var att hoppa på ett tåg till Stockholm och sedan få hjälp där att ta mig till Nyköping. Jag skulle skynda mig för det gick om 5 minuter.

Haha Elin som varit oerhört snäll och väntat på mig och jag börjar springa. Jag hoppar på tåget samma tåg som Josefin ska ta som blev försenad med en timme. Ringer lugnt och frågar vilken vagn hon sitter i. En röst i luren skriker "GÅ AV DET ÄR FEL TÅG DET GÅR TILL UPPLANDS VÄSBY!" Jag har aldrig varit i Upplands Väsby och kände inget behov av att åka dit så jag hoppade av precis innan det åkte.

Josefin och jag hamnar på samma tåg mot Linköping. Så glad för det hade nog brutit ihop lite annars. Eftersom jag är sjuk (vilket 3/4 av min familj är) bestämmer jag mig för att åka hemhem istället för att åka två tåg och buss och inte vara säker på att komma fram. Jag känner mig lite badass och ljuger att jag ska till Linköping.

Tågresan fortsätter med mysigt snack med Josefin, The Big Bang Theory och sittandes i trappan för det var fullt med folk. Vi lyckas sno åt oss två platser efetr Stockholm där jag alltså "glömde bort" att gå av.

I Norrköping får vi reda på att SJ och Trafikverket (vägverket?) har bestämt att nej det här är får bli slutstationen. "För er som ska till Linköping väntar 5 ersättningsbussar, ni som ska till Västervik får åka taxi och ni som ska till Tranås får åka buss till Linköping och där väntar en taxi." Där brast det för oss och vi fick lite konstiga blickar när vi satt och asgarvade. Hem kom vi alla fall.




Idag har jag också hunnit skypea med Hanna, Emma och Josefine. Så skönt att höra
er alla! <3




Vill sist tillägna stort tack till Uppsala-borna som visade oss runt, fixade mat och boende och bara är så awesomea <3


Puss hej

1 kommentar:

  1. Detta är nog ett av mina favoritinlägg ^^ allt var så kaotiskt och roligt :P

    SvaraRadera