tisdag 13 november 2012

Han jobbar i affären

Klantigt, ont, äckligt

Ibland överraskar jag mig själv hur korkad jag faktiskt är.

Ett tips. Om man vill veta om plattan är varm så ska man inte känna på den. Särskilt inte om man inte kollat om den fortfarande är på.

.
Känsliga läsare varnas

För sedan när man ska försöka sova kommer det att brännas i fingertopparna. Det känns ungefär som om någon sticker in en pincett i fingret och drar i köttet samtidigt som någon blåser med en sådan där brännare (som man kan använda när man lagar Creme Brulee). Inte för att detta hänt mig någon gång men är nog typ samma sak.


Men man får coola märkavtryck på fingrarna som linjer liksom. (Bra om man begått ett brott och inte vill åka fast för fingeravtryck).


Nu är det lugnt för känsliga läsare


Idag

Idag ringde klockan halv sex men tog mig upp ur sängen tio i fett stolt.

Sedan gick jag till simhallen, simmade och gick till jobbet.

Det var en härlig start på dagen.


Idag har vi på jobbet övat inför imorgon. Det kommer bli jobbigt, kaos men roligt. Runt 360 kunder på sex olika bussar som ska ta sig runt hela området.


Idag har jag också läst "Kaffe med musik", en söt bok om några tanter som åker på bussresa till en julmarknad i Tyskland. Den var bara så där gullig och varm.


Hoppas ni har det bra!

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar