torsdag 22 november 2012

Luckiest girl

Först vill jag bara passa på att säga att detta är inte riktad mot någon utan handlar faktiskt bara om mig själv och mina tankar, lite ego... ;)

Ny Teknik artikeln kom ut igår. Tänkte att nja det är ingen big deal hoppas bara att jag inte ser alltför ful ut vill också passa på att säga att vi tog många bilder och på ca 99 % av dem ler jag skitstort, kanske därför de valdes bort, såg för lik ut en seriemördare

Men tydligen är det en big deal och jag insåg precis innan jag skulle gå hem från jobbet att det är större än vad jag förväntat mig.

Till att börja med var jag nära att ge min kära faster en chock när hon skulle läsa tidningen och såg mig på första sidan. Hon ringde min pappa 07,55 och han svarade inte (troligtvis låg han och sov för han har opererat handen/armen).

Sedan har ju min kära mor också lagt upp en bild på facebook, lite chockad över hur många som gillar den.

En på hennes jobb förutspådde också att om tio år kommer jag vara med i Ny Teknik igen men som företagsledare. Ingen press alltså

Jag tror att alla på min avdelning och de som jag brukar fika med har läst artikeln. Har fått höra kommentarer som "Hur känns det att vara kändis?" och "Har du fått skriva några autografer än?".

Men det märkligaste hände idag då två stycken jag normalt bara hejar på kom fram och gratulerade mig, "det var ju roligt, ta väl vara om det" osv.


Det var då jag insåg att det kanske är lite större än vad jag tänkt.

Jag har också fått frågan vad jag ska läsa sedan, och nu är jag nästan övertygad att bli ingenjör.

Jag har svårt för fysik och då menar jag inte svårt utan det är i princip omöjligt. Men det innebär bara att jag måste plugga mer, kämpa hårdare och ibland kanske bryta ihop. Men som en "hejare" sade om man ändå ska plugga kan man göra det ordentligt.

(jag menar absolut inte att andra utbildningar är sämre eller lättare)

Jag vill bli någon form av ledare, till exempel projektledare eller chef. Jag upptäckte under PA att jag hellre samordnar, ringer telefonsamtal, mailar och ser till att få saker gjort än att göra något av de själv. Jag gillar att se helheten. Men om jag vill jobba som projektledare är det bra att veta vad de man ska leda jobbar med, kunna grunden.

De två linjerna jag främst kollar på nu är Industriell ekonomi och Materialdesign. Båda linjerna "lär ut ledare". har no idea om jag kommer in men nu hoppas vi först och främst på Spanska 1 i Barcelona


Tänkt babbla på mer om mig själv haha men ska sluta nu ;)


Om ni inte har tillgång till Ny Teknik men vill läsa artikeln kan jag skicka texten till er


Hoppas att alla mår bra!


Puss hej


3 kommentarer:

  1. Hanna!! I knew it :D det blir teknologdregg av dig också alltså ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha den! Har försökt hitta artikel på deras sida men har inte hittat den xD Haha, vad var det vi sa? Du har upptäckt att du vill bli ingenjör! (Är dock lite besviken för du var ju mitt hopp om att jag skulle få någon mer som läser något samhällsaktigt! Nu är ju det hoppet borta)Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha den!!! Åh Hanna, jag blir så stolt över dig :) Du kommer att bli en underbar ledare.. du är så omtänksam och strukturerad :D. Men kom ihåg att vi ska flytta till en vingård i sydfrankrike/italien under åtminstone ett år allihopa så vi kan baka hela dagarna och skvallra och leva ett housewife-liv.. (Jag råder dig att börja titta på Desperate Housewives!!)

    Jag har också börjat fundera på ingenjörslivet och jag överväger det faktiskt mer än jag gjorde i gymnasiet...det vore kul att vara smart!

    SvaraRadera