torsdag 8 november 2012

Read all about it- I was here

Hallu!

Mycket babbel som vanligt

Oxelösund

Oxelösund är en väldigt speciell stad att bo i. Ibland väldigt ofta är det ingen ute och det känns lite som en spökstad.

Centrum består faktiskt av en ganska många butiker typ apotek, intersport, garn, djuraffär, frisör. Prick klockan sex kyrkklockan ringer tar alla affärer in sina skyltar, stänger och låser butiken. (Fast ICA Kvantum har öppet till nio.)

Det finns faktiskt en biograf i Oxelösund. Om man vill veta vilka filmer som går och när ska man ringa ett nummer. Men jag var faktiskt på spontan bio igår skyfall. Fast vi tog bussen in till Nyköping och sista bussen hem till Oxelösund. Jag somnade men vaknade lagom till busshållplatsen score.

I Oxelösund har nog alla garanterat alla någon koppling till SSAB. Familj, släkt eller vän. Alla jobbar eller känner någon där.

Jag har också spelat lite innebandy här. Det är många i laget som jobbar på SSAB och i skift. Så när jag åker hem för att äta och sova vid halv tio åker de till jobbet.

Det ät två restauranger här som skyltar med att de har "fullständiga rättigheter". Det enda jag kan tänka på är vad de döljer


SSAB

Oerhört trevligt och roligt folk. Alla vågar skämta och bjuda på sig själva.

Idag höll jag också presentation för min avdelning. Jag var supernervös men det gick bra.

Igår fann jag en överraskning på mitt rum. En påse med kantareller. M på jobbet tog med sig de vi plockade under friskvårdsaktiviteten och hade nu torkat dem. Väldigt snällt!

SSAB har också friskvårdsbidrag till alla anställda. Det är en summa pengar man kan lägga på till exempel gymkort. Jag uttnyttjade mitt idag och fick en massage för fyra kronor.


Padre 50 år

Låång resa, champagne på tolvslaget, god mat (bland annat friterad grönkål), vacker utsikt, superhärlig släkt och allmänt mys. Sedan träffade jag ju också min man. Han sa inte så mycket men jag kände en connection och är ganska säker på att känslorna är besvarade.

Vi stannade på Tranan för att äta lunch när vi åkte hem, en upplevelse kan jag säga!


Min underbara badrumslampa och lägenhet

Efter en vecka, tre inköp på ICA, några timmars jobb och min lampa fungerar fortfarande inte. Kan bero på att jag lyckades med lite våld med betoning på lite ta sönder båda lysrören. Så antingen köpa nya eller köra på den provisoriska lampan.

Jag ska bara bo här totalt 32 dagar till så jag kan stå ut med det mesta.


Men har fått internet!! Det tar inte längre över tre timmar att se ett Revenge avsnitt :D


Hoppas ni har det bra!


Puss hej


4 kommentarer:

  1. Gillar grönkålen, och jag undrar vem killen är? tell me more!

    SvaraRadera
  2. Haha ja grönkålen var en överaskning.

    Finns bild på facebook ;)

    SvaraRadera
  3. Jag slår vad om att han va en riktig knight in shining armor ;)

    SvaraRadera
  4. Jaha, nu fattar jag. Trööög

    SvaraRadera