onsdag 17 oktober 2012

Inget stoppar oss nu

Hejsan! (eller någon annan hälsningsfras du tycker låter käck)

Idag har jag tänkt uppdatera lite eller mycket, så därför kör vi på underrubriker denna gång ;)

Det är mycket babbel, allmänt snack, typ utförliga beskrivningar av händelser i min vardag. Nästan som att läsa en novell.


Tåg, buss, transport, tråkigt

Har aldrig tagit mig fram på ett mer spännande sätt! Häromveckan tog jag ett senare tåg än vad jag brukar göra från Linköping till Nyköping. Så jag åkte med Veolia istället för SJ. Där stod jag på resecentrum och tänkte skriva ut min biljett men nej då det gick inte. Bredvid mig stod också en nervös söt mormor som skulle skicka sina två barnbarn på åtta år på tåget mot Stockholm. De kunde inte heller skriva ut sina biljetter. Jag erbjöd mig att hjälpa mig och prata med tågvärden. Det hela var lite rörigt när vi skulle på tåget, jag med två stora väskor och en påse (med bland annat en kastrull)och de två söta pojkarna (som faktiskt var de som höll sig mest lugna).

Jag hittade deras kupé,( eftersom vi var på ett gammalt tåg var det sådana där gamla som små rum. Supercoola! Kände mig som om jag var med i en gammal film. Det var (som jag kommer ihåg det ni vet ju min fantasi) röd sammet och så var det nedsläckt men några läslampor tända. Anyway det var jättemysigt), jag hittade deras kupé alltså där det redan satt fyra killar/män/manboy? så jag sa: hehe hmm jo jag känner inte dom här men vi kan inte skriva ut våra biljetter, de har ett kvitto, skulle ni kunna hjälpa dem sedan när tågvärden kommer? De kunde dem så jag började baxa bort alla mina saker tre kupéer längre bort.

I min kupé var de trevliga och vi pratade lite. Jag älskar hur alla är så sociala och trevliga på tåg.

Men i fredags när jag skulle åka hem var jag nära på att få nervsammanbrott. Som jag kanske nämnt tidigare är det 10 minuter mellan bussen och tåget fast jag ska börja ta ett tidigare så det blir 40 minuter. Bussen var 11 minuter försenad till min hållplats. GAHH PANIK HJÄLP ANDAS

Jag var lite smått arg på busschauffören men det var den söte lite sneda tänder, dålig hållning, pratar tyst och alltid trevlig och glad så jag kunde inte förmå mig att bli arg.

Jag förklarade min situation och han sa sitt här framme "så får vi se hur det går". Lång bussförd kort, han körde lite lite snabbare än vad man ska, sa till några som ville betala "sätt er ned vi har bråttom" och körde när han egentligen hade väjningsplikt. Jag hann och han sa "hälsa till Linköping" med ett leende.

Jag var tvungen att ge honom dagens ros.

Friskvårdsaktivitet

På min avdelning har de friskvårdsaktiviteter två gånger per år de har ett fint diplom. I måndags var jag med på detta. Vi åkte till Nävsjön trots att alla väderprognoser pekade på regn några fiskade och vi andra plockade svamp. Det var trevligt, blött och lite kallt. Sedan när det började regna trängde vi ihop oss typ 10 personer i ett litet vindskydd, drack kaffe och åt hembakat. Vi tände en liten brasa utanför som rökte in så haha alla mina kläder luktar rök. Jag har tvättat mitt hår fyra gånger och lukten går inte ur. I'm smoking hot

Äventyr i simhallen

I torsdags skolkade jag från innebandyn och begav mig istället till simhallen. Det är helt otroligt att jag hittade dit! 2,5 km promenad enligt google maps när jag mestadels pratade med min kära syster i telefon.

Ramdalens sportcenter är ett gym, simhall, de har olika pass och hallar för innebandy. Ganska stort helt enkelt. Så det första jag gjorde var att gå fram till receptionen och säga "hej jag vill bada". Mannen kollade konstigt på mig och sa "du vill bada".
-Ja jag har aldrig varit här.
-Har du aldrig varit här?
-Nej
-Vaddå så du har varit i Nyköping tidigare?
-Nej ehm jag har precis flyttat hit
-Ok
-Så hur funkar det här med skåp, är det en tia eller?
-Nej du behöver ett hänglås

Ska inte trötta ut er med vår konversation men han hade nog aldrig träffat en så förvirrad lost tjej. Sedan behövde jag hjälp att hitta till omklädningsrummet men som tur var skulle några andra bada så jag smet efter dem och härmade hur de gjorde.

Sedan gick nästan allt bra, simmade 1 km, trodde att simtränarna på banan bredvid skrek på mig, gav beröm till en söt liten tjej som simmade skitsnabbt, kunde inte få upp mitt skåp med hänglåset, insåg att det inte var mitt skåp tack gode gud att jag var ensam därinne, vissla lite för mig själv, tappa nyckeln under skåpet, fick ställa mig på alla fyra för att få fram den och precis då kom två tjejer in. Ett tag funderade jag på att prata tyska för mig själv för att inte göra bort mig men jag kan ju inte tyska.

Inte nog med det jag gick vilse när jag skulle hem. Men det är lugnt jag hittade tillslut hem :)



Mina underbara vänner

Jag saknar mina vänner så enormt mycket och jag är såå avundsjuk på er! Allt ni för uppleva både utomlands och här i Sverige. I'm so proud of y'all

Klänning

Har beställt en fin klänning från Topshop som jag förhoppningsvis kommer ha när vi firar Pappa på ett slott i Skåne och på premiären av vår film.



Fotboll

Hallelujah!! 4-4


Puss hej!

1 kommentar:

  1. Alltså, du är så bra.
    BÄST, kort sagt.
    Jag saknar dig och älskar dig min fina vän.
    Fortsätt skriva, precis som du vill, du underhåller iaf mig! Skrattar högt och saknar dig <3
    Klänningen ser jättefin ut! Det kommer bli toppen!
    Vi måste höras på skype SNART!!
    PUSS OCH KRAM!

    SvaraRadera