onsdag 31 oktober 2012

För jag är bäst, mitt liv är så intressant och jag har en rosa yogamatta så det så

Jag vet inte riktigt ar jag ska börja så vi kör på mina fina rubriker.


Just nu

Just nu myser jag i min pyjamas och lyssnar på P3 Live Session. Har varit trött hela veckan men idag har jag i alla fall tagit tag i lite städning även om jag måste städa mer imorgon


Helgen bakåt

Skrev högskoleprovet och förhoppningsvis kan jag ha höjt mig :D men kan lika gärna ha sänkt mig men hoppet lever! Direkt efter åkte Elin och jag på 3-års kalas. Vi möttes av flygande pappersplan och en grävmaskin. Det var oerhört trevligt att träffa släkten och jag kommer att träffa dem igen på lördag.

Mina kära föräldrar firade sin årsdag. Så efter kalaset skulle jag, Elin och mormor ta oss hem. Det gick bra, vi klarade till och med av att tanka i Ryd. Jag råkade få bensin på händerna men Elin gav mig lite smutsig snö och papper så jag överlevde.

Hemma blev det kvällsmacka det äter vi alltid med mormor och mysigt prat innan vi gick och lade oss.

Tanken var att jag skulle vara med i Norrköping och redigera film på söndagen men jag har haft oerhört ont i ryggen så jag fick skippa det. Nu mår ryggen bra men har upptäckt ett lila blåmärke (ironiskt?) på knäet

Helgen framåt

I helgen fyller min käre Padre 50 år! :D Så det ska firas med hela släkten på ett slott i Skåne. Är superpepp och ska googla slottets historia. Problemet är bara att ta sig dit, 16.55 går jag på buss i Oxelösund och 23.35 är jag framme i Helsingborg...


http://www.orenasslott.com/

Jobbet/imorgon

Jobbet har gått upp och ned men nu känns allt ok. Imorgon kommer NyTeknik för att intervjua oss Junior Trainees om Tekniksprånget. Det ska bli kul men jag är samtidigt lite nerövs. Ni får hålla utkik i nästa nummer kanske är med då om de inte tar bort mig hahaha

Igår/Nyköping

Igår gick jag tidigt från jobbet för att kunna åka in Nyköping. Tanken var att köpa fin klänning eller skor så jag köpte två böcker. Damen på Bokia var oerhört trevlig och berättade att hon var lektor för Augustpriset och höll på för fullt att läsa en massa ungdomsböcker vi diskuterade att det är en fin gräns mellan ungdom och vuxen och bla bla bla. Det är ju skitcoolt och det enda jag kunde säga var "nej men vad roligt".

En av böckerna jag köpte "Eld" som är fortsättningen på "Cirkeln", så berättade hon att innan första boken kommit ut hade hon pratat med författarna. Igen "nej men vad roligt". Cirkeln är en av mina favoritböcker just nu.


Så kan det gå när inte lampan är på min badrumslampa är trasig men det är rätt bra man ser skitsnygg ut i spegeln

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar