onsdag 26 januari 2011

Be my escape

Ok här kommer den min oerhört braiga dikt *host*


"Money for Nothing"

Sometimes I wonder how,
you change to another,
because today you are a cow,
well I can't blame your mother,

you used to be all gay,
but in the summer you turned,
now all you can think about is hay,
and how much clover (klöver) you earned

so that is why I'm sad
you used to cheer me up
but no longer which is bad
you don't "build me up buttercup" (en låt som går så ;P)

this is my farewell,
I'm leaving for Spain,
I hope you go to hell,
and live there in vain


Haha ja den handlar om en ko eller en girig person...



Ibland vill jag bara ta ett tåg åka iväg, starta om, börja ett nytt liv, förändra mig. Men vad säger att om jag nu flyttar att jag då skulle förändras? Jag kanske fortfarande är jag fast utbytt miljö och människor.

Men det är sådana dagar som denna som jag inser hur bra jag har det (även fast att jag påstår annat ibland). När man ser att man har kompisar som bryr sig, en fin underbar familj och allt jag behöver. Jag håller på att läsa Borta bäst, den har verkligen berört mig. Jag känner igen lite av mig själv i alla personer. Så vad säger att jag inte kan förändras här? Här där jag hör hemma. Här med er <3

Puss hej

2 kommentarer:

  1. maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssa kärlek till dig min vän! <3

    SvaraRadera
  2. haha, skrattade lite högt där! :D åh, jag gillar den (även om den är lite smått osammanhängande) :D <3

    och ja! nu vet jag vad jag vill ha av dig i födelsedagspresent - EN DIKT! :D :D
    snälla?
    sådär på engelska (eller kanske svenska) som är precis sådär perfekt underhållande?
    pusspårej <3

    SvaraRadera