söndag 9 januari 2011

Cloud Nine

Idag har jag skrivit klart mitt FN tal på 1000 ord nu ska jag bara lära in mig det till på onsdag :S

Jag har även jobbat fysik vilket går till så här:
*läsa uppgiften
*Inte förstå uppgiften
*Kolla runt lite i boken efter ledtrådar
*Försöka lösa uppgiften
*Kolla facit inte förstå
*Försök få in facits svar i mina beräkningar
*Gå in på pluggakuten
*Fattar ännu mindre
*Går vidare till nästa uppgift
*Upprepa om allting

Däremellan brukar det ibland vara svordomar, WHY?!, tårar och en liten tjej som bryter ihop men inte idag.

Ibland undrar jag varför jag valde Fysik B men på sista tiden har jag funderat på att bli läkare. Men de drömmarna försvann när jag såg lägsta intagningspoäng för de som kom in 2011 igår. Det ligger på ca 22,08!
Jag har räknat ut om jag får MVG i resten av mina ämnen + VG i Fysik B och Kemi B och får 2,5 meritpoäng är mitt på 21,42... Haha :D

Så jag får väl fortsätta kolla på Scrubs men drömma att bli en filmredigerare, bibliotekarie, caféägare, arkeolog eller businesswoman istället ;)

Puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar