onsdag 27 januari 2010

Snöstorm




Ciao, come stai? :D

Oh, jag längtar så tillbaka till Italien, värmen, god mat och att inte behöva tänka. (jag saknar däremot inte de jäätemånga milen vi spenderade i bilen...)

Hmm... som du kanske märkte är jag lite inne på Italien nu, det kan bero på att jag just ätit super god pasta och tomatsoppa som skulle vara "italiensk".

Annars har det väl inte hänt något speciellt idag.

Imorgon ska jag gå en kurs för jag ska vara fadder åt några nior som ska komma och hälsa på Katedral mooohahaha, jag tror nog att vi får lära oss att vara snälla.

Det är ju också Förintelsens Minnesdag så en kvinna som suttit i Auswitch ska komma och prata. Jag tycker det är bra att man får höra vad som hänt från en som varit där och faktiskt upplevt, men jag tror ändå inte att vi någonsin kommer att förstå allt det hemska de gått igenom. Förresten gick/ går det en bra dokumentär på 1:an om andra världskriget den heter Världens undergång eller något liknande.

Sedan imorgon kväll ska jag på bio med klassen och se Snabba Cash.

Puss hej

ps. jag diggar mig själv att allt jag skriver inte hör samman och man fattar nada, tummen upp för mig!

Tiffany Giardina - Hurry up and save me

3 kommentarer:

  1. jag fattar :D mowahaha, det är awesome:) jag tycker som sagt att vi alla ska åka till italien i 2an eller 3an! (okej, sen vet jag att det är antagligen sjuktsvårt o komma iväg, men det vore awesome(Y) <3

    SvaraRadera
  2. Ja! jag håller med, men hur ska vi få tag i pengar och lyckas övertyga våra föräldrar? ;). <3

    SvaraRadera
  3. haha, gillar "imorgon ska jag gå en kurs för jag ska vara fadder åt några nior..."
    till oss sa de bara att vi skulle på ett kort möte för lite info - vilket det oxå var! ;D haha
    kurs låter ju så väldigt seriöst på nåt sätt xP

    men ja, jag fattar också! alltid! allting :D

    glömde fråga dig förresten om filmen, du får berätta på söndag! :D <3

    SvaraRadera